סדנת UX עבור צוות העיצוב בסטודיו Leave a Mark

כחלק מפעילות הסטודיו שלנו, ראש הסטודיו שלנו אודי סלנט מעביר סדנאות חווית משתמש במגוון ארגונים ומסגרות. אחד מהם היה סטודיו "Leave a Mark" – סטודיו שמתעסק בהכנת מצגות לארגונים וחברות גדולות וStory Telling. הסדנא כללה 5 מפגשים שכל אחד מהם ערך 3 שעות, ובמסגרתה אודי בנה ביחד עם צוות העיצוב מתודולוגיה, ולימד אותם את עקרונות חווית המשתמש במסגרת שהותאמה לצוות ולפעילות הסטודיו.

למה חשוב שצוותי עיצוב יכירו את יסודות הUX ?

המונח המדויק חוויית משתמש (Experience User (נקבע בשנת 1995 ע"י דון נורמן, חוקר בתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, כאשר השתמש בו בהגדרת תפקידו בחברת Apple כארכיטקט חוויית משתמש. במהלך תהליכי העבודה על הרעיונות החדשים התקבצו יחדיו גורמים שבעבר לא עבדו יחד כצוות: אנשי שיווק, מוצר, עיצוב, תוכן, תכנות, טכנולוגיה, בדיקות, הדרכה וניהול, כל גורם הגיע עם רקע שונה, מתודולוגיות ושיטות עבודה משלו וקשה היה למצוא מכנה משותף. תפקיד מאפיין ה-UX נולד והתפתח בדיוק מאותו הצורך ונועד להיות גורם מרכז, מגשר בין כל בעלי התפקידים וכדי שיוכל לאפיין ולגבש מוצר שמתאים לקהל היעד שהוגדר. מדובר בתפקיד קריטי ביותר כיום, מעל 80% מהפרויקטים החדשים כוללים מאפייני UX כבר מהיום הראשון עם התנעת הפרויקט. בשנים האחרונות ניתן למצוא בארגונים הגדולים צוותים ולעיתים אף מחלקות UX.  בשנה אחרונה התפקיד הגיע לבשלות ובהתאם לכך החלה מגמה של התפצלות לתתי התמחויות / תפקידי UX, כגון מאפיין חוקר )researcher Experience User), מאפיין בודק )UX Tester Usability), וכן תפקידי ניהול (UX Project Lead ,UX Manager ,Team Leader ,UX Principal).

קצת על סטודיו Leave a Mark

סטודיו Leave a Mark עוסק בStory telling והכנת מצגות והעברת מסרים לחברות, ארגונים, פוליטיקאים, מנכ"לים וסטרטאפים. הם בונים מצגות שמעבירות מסרים בצורה מדויקת ופשוטה, ועוזרים להעביר סיפור ולהשאיר חותם בצורה נכונה.

מתוך מפגש מהקורס עבור חברת "Leave a Mark"
אודי סלנט, מנהל הסטודיו, מעביר סדנת בדיקות משתמשים לחברת Leave a Mark

ומה בסדנה?

הסדנה שסטודיו סלנט איי-די מעביר מחולקת לחמישה מפגשים:

  1. היכרות עם תהליכי UX: דיברנו על עקרונות חווית המשתמש, על שלבי העבודה באיפיון חווית משתמש, כלים שימושיים וחווית המשתמש במובייל. הבנו כיצד משתלב המעצב בצורה אופטימלית בתהליך, ומה הדברים שהופכים מעצב למעצב UX שיודע להוביל תהליכי איפיון.
  2. פסיכולוגיה ואיפיון חווית משתמש: איך המוח שלנו עובד? מה העקרונות הפסיכולוגים שמובילים אותנו באיפיון מסכים? ולמה חשוב לנו לפעול על פיהם?
  3. ארכיטקטורת מידע: דיברנו על עקרונות הניווט במערכות, ארכיטקטורת המידע ותרשימי הזרימה וההיררכיה של המידע במערכות שונות.
  4. Mockups + wireframes: הכנת מסמכי שילוד וכלי העבודה המקובלים בתעשייה
  5. בדיקות משתמשים: איך ניגשים לבדיקות משתמשים, מה הפרקטיקה? למה הן חשובות?

עם מה יוצאים בסוף הסדנא?

בסיום הקורס חברי צוות העיצוב היו מסוגלים:

  •  לתכנן ממשק משתמש לפי מודלים מנטליים ועקרונות הגשטלט.
  •  להכין מסמכי בדיקות שימושיות ולנהל בדיקות שימושיות מול משתמשים.
  • להכין מסמכי שילוד ) WireFrames ) באמצעות תוכנות וכלים המקובלים בתעשייה.
  • לדעת כיצד לתכנן "מפת אתר" וארכיטקטורת מידע באתר או באפליקציה.
  • לבצע ניתוח שמישות, שימושיות וחווית משתמש למוצר או שירות קיימים.

במפגש האחרון ערכנו מפגש סיכום והמעצבים קיבלו תעודות סיום.

מפגש סיכום קורס וחלוקת תעודות בLeave a Mark

לסיכום

תהליך איפיון חווית משתמש הוא תהליך שחשוב שכל צוות עיצוב יכיר, בין אם זה עיצוב מוצר ובין אם כל סוג של עיצוב. הבנה של המשתמשים וקהל היעד של הארגון/ מוצר עוזרת להתאים את המוצר בצורה יעילה וטובה יותר עבור המשתמש ועבור בעל המוצר. מכיוון שהמשתמשים הם בני אדם, התהליך דורש גם מחקר מקדים ואמפתיה עוד לפני שהתחלנו לעצב. אנשי חווית המשתמש צריכים להיכנס לנעליים של המתשתמשים ולהבין את הצרכים שלהם באופן מדויק ולתווך בין המוצר לבינם, וכך להעביר חווית משתמש טובה יותר.

מעוניינים שנעביר סדנה כזו עבור מקום העבודה שלכם? צרו איתנו קשר

user testing, UX, Workshop, בדיקות משתמשים, סדנא

פוסטים נוספים שאולי יוכלו לענין…